Idag er bruken av IKT, og kanskje spesielt bruken av nettbrett i skole og undervisning "i vinden". Noen skoler, blant annet en skole i Bodø- området, har "spesialisert" seg på nettopp dette. Det synes jeg selvfølgelig er vel og bra, men kan også kanskje skape utfordringer i forhold til større forskjeller mellom ulike skoler. Hadde det bare vært slik at alle skoler hadde fått ressurser til nettbrett til elevene!
Jeg legger med en link til en artikkel om det interaktive klasserommet. Her er det Interactiv classroom working group som har utarbeidet flere fine filmer til inspirasjon og bruk av det interaktive klasserommet for lærere og lærerstudenter.
Det interaktive klasserommet
Jeg er helt enig med seg i at dette kan skape utfordringer i forhold til større forskjeller mellom ulike skoler. Det er ikke alle skolene som har ressurser til nettbrett til elevene, men jeg lurer da litt på om dette kan handle om priotiteringer?
SvarSlettHvor bruker de andre skolene pengene som disse skolene har til å bruke på f.eks. nettbrett?
Ja det er sant, nå vet jo ikke jeg hva de ulike skolene bruker sine ressurser på. Så det vil jo naturligvis handle en del om hvordan skolen prioriterer å bruke sine ressurser og penger.
Slett